Spørgsmål og svar

Ja, alle busser, tog og metro i hovedstaden er inkluderet. City Pass gælder også til havnebusserne, som fx krydser kanalen til Operaen.

Ud over at det er meget nemmere for dig, så er City Pass også en billig løsning. Til sammenligning koster en enkeltbillet til to zoner 24 kr., 3 zoner 36 kr. og 4 zoner 48 kr. Derfor skal du ikke køre mange ture, før dit City Pass er tjent ind.

Normalt er det gratis at modtage SMS-billetter som City Pass. Er du i tvivl, kan du kontakte din udbyder for at høre nærmere.

Ja, men det kræver, at du gennemfører et køb for hvert mobilnummer. Det er en fordel at have sit City Pass på sin egen mobil, så det er muligt at splitte op, hvis I vil forskellige ting i København.

Når du køber en SMS-billet, får du en kvittering med alle informationer på e-mail. Denne e-mail kvittering kan du vise i bussen, toget og metroen, hvis du ikke har modtaget din SMS-billet. Husk din mobil, som beviser, at billetten er købt af dig.

Vi kan kun anbefale, at du sørger for at lade din mobil op, så den ikke løber tør. Du kan få en kontrolafgift, hvis du ikke kan vise din SMS-billet.

Ja, du kan modtage SMS-billetter på alle typer af mobiltelefoner. Det behøver ikke at være en smartphone.

Ja, du kan købe det i Københavns Lufthavn, på Københavns Hovedbanegård og på tog- og metrostationer.

Københavns Lufthavn

  • I billetautomaterne i bagageområdet, i terminal 3 ved siden af billetsalget og på metro- og togperronerne
  • I billetsalget, der har åbent mandag til søndag fra kl. 07-22

Københavns Hovedbanegård

  • I billetautomaterne i ankomsthallen og på perronerne
  • Ved hovedindgangen i billetsalget, der har åbent mandag til søndag fra kl. 07-22

Tog- og metrostationer

  • I alle billetautomater på stationerne

Turistinformationen over for Tivoli

  • På selvbetjeningsskærmen iSpot

Opdateret d. 21-12-2016