Hvis du har problemer med DOT Mobilbilletter app'en kan nedenstående problemstillinger måske være en hjælp. Hvis ikke, er du velkommen til at kontakte os på tlf.: 7015 7000.

Klik på overskrifterne for at læse mere.

Vi anbefaler, at du altid opdaterer til den seneste version af app'en.

Vi anbefaler at opdatere til version 2.1.0 af app'en, hvor det er nemmere at finde købte Mobilklippekort.

I version 2.1.0 finder du en liste over dine Mobilklippekort samt deres udløbsdato via "Mobilklippekort" knappen på forsiden. På
forsiden viser tallet oven på "Mobilklippekort" knappen, hvor mange klip du har tilbage. I menuen finder du også antal gyldige
klip. Den åbner du ved at trykke på burger menuen eller ved at slide fra venstre til højre side af app'en.

  

 

 

Vi anbefaler at opdatere til version 2.1.0 af app'en, hvor det er nemmere at finde købte Mobilklippekort fra forsiden.

Hvis dit Mobilklippekort fortsat mangler, skal du henvende dig til DOT kundeservice.

Tilmelding i den seneste version af app'en (2.1.0) foregår på følgende måde:

1) Først spørger app'en dig, om den må sende dig meddelelser. Hvis du accepterer, betyder det, at app'en kan sende dig push notifikationer, eksempelvis for at påminde dig om udløb af dit Mobilklippekort 14 dage før udløb. App'en vil stadig virke, selvom du fravælger dette.


2) Dernæst spørger app'en dig, om app'en må bruge din lokalitet, det vil sige din GPS. Det bruger app'en til at finde din startzone. Hvis du svarer "Tillad ikke", er det ikke muligt at købe billet i app'en.


2) Derefter kan du vælge at tilmelde dig i app'en. Hvis du ønsker at vente til senere, får du igen tilbuddet, når du har valgt en billet og skal til at betale for den. Du kan ikke købe billet uden at tilmelde dig med dit telefonnummer, da du skal være registreret i systemet for at gennemføre køb. Når du har indtastet dit telefonnummer, vil du modtage en aktiveringskode via SMS. Den skal du indtaste, hvorefter du er tilmeldt.

På billetterne vises ”kontantprisen", uanset om du betaler med klip fra klippekort eller betalingskort. Du betaler dog kun prisen for antallet af benyttede klip, hvis du betaler med et klippekort. Så i tilfældet, hvor du købes en 2-zonersbillet, betaler du kun 15 kr. (7,5 kr. per klip), selvom der står 24 kr. på billetten.

I version 2.1.0 af app'en står prisen for billetter både i DKK og klip i produktoversigten, og i købsflowet vises "prisen" i klip, hvis du
betaler med klippekort, eller DKK, hvis du betaler med betalingskort.

Hvis du vil sikre dig, om du betalte med klip, kan du på dine kvitteringer se, om de enkelte billetter blev købt med klip
eller DKK. Kvitteringssiden finder du her.

Visning af pris i form af klip/DKK på selve billetterne vil blive rettet i en senere version af app'en.

  

Det skyldes, at app'en blev lagt på en helt ny platform den 19/4 2017, som ikke har forbindelse med den gamle. Det er derfor ikke muligt at vise tidligere billetkøb i app’en.

Men du kan fortsat finde din billet-historik på kvitteringssiden her.

Hvis du har en ældre version af app'en og oplever, at du ikke kan downloade den seneste version DOT Mobilbilletter app i App Store eller Google Play, kan du prøve at afinstallere den ældre version først og derefter hente den nyeste app i App Store/Google Play.

Vi anbefaler, at du opdaterer app'en til nyeste version, hvor det igen er muligt at fremsøge rejser og få app'en til at beregne antal zoner, du skal købe.

Tryk på knappen "Søg rejse" på forsiden og indtast din destination, enten i form af en adresse, en station eller et interessepunkt (fx "Tivoli"). Dernæst vil du få nogle rejseforslag. Når du har valgt et af rejseforslagene og trykker "Køb billet til denne rejse", vil du komme videre i købsflowet. vær opmærksom på, at app'en kun sælger billetter på op til 8 zoner. Hvis du skal længere end det, skal du enten benytte DSB app'en, automater på stationen, betjent salg eller DSBs netbutik.

      

Følg vejledningen på siden her vedrørende overflytning ved skift af telefonnummer

Følg vejledningen på siden her

På Visa- og Mastercard reserveres der en krone i forbindelse med, at DIBS tjekker, om kortet er gyldigt. Kronen bliver automatisk frigivet igen. Dette er standard DIBS praksis, som DOT ikke har indflydelse på. 

Enkelte brugere oplever at få hvid skærm, når de forsøger at gemme deres betalingskort. Det skyldes en bug i Android System WebView, som er Androids indbyggede web-browser. Den kalder siden, hvor betalingen gennemføres. For at løse det skal du afinstallere Android System WebView og derefter opdatere den til nyeste version. Det gør du på følgende måde:

1) Find Android System WebView under dine apps:

 

2) Deaktiver den:

 

3) Aktiver den igen

 

 

4) Opdater den via Google Play Store:

Derefter skulle det være muligt at tilføje betalingskort i app’en. 
I visse tilfælde hjælper det også at opdatere selve styresystemet på telefonen. Hvis du gør det, skal du huske først at tage en sikkerhedskopi af al data på telefonen såsom billeder og kontakter.

Vi anbefaler, at du opdaterer til nyeste version af app'en, hvor det er nemmere at finde klippekortenes udløbstid.

Tryk på "Mobilklippekort" knappen på forsiden, hvorefter du får en liste over alle dine klippekort med antal gyldige klip, købsdato og udløbsdato.

   

Hvis du har sat skriftstørrelsen på din telefon til "ekstra stor", vil indtastningsfeltet til telefonnummeret ved tilmelding ikke være tilgængeligt. Løsningen er at sætte skriftstørrelsen på din telefon ned til lille eller stor.

Det vil blive rettet i en senere version af app'en.

 

Når du har købt et Mobilklippekort, kan det benyttes som betaling for billetter til 2-8 zoner. Øvrige billetter skal købes med betalingskort.

For at betale med Mobilklippekortet skal du først vælge den billet (2-8 zoner), du ønsker. Derefter vil app'en automatisk foreslå betaling med klippekortet i købsflowet. Alt, du skal gøre, er at trykke på "Køb billet" knappen. Dog vil app'en foreslå betaling med faktura, hvis du via din virksomhed er tilmeldt den service. Hvis der ikke er klip nok på klippekortet, vil du få besked om det. Hvis du ikke ønsker at købe et nyt klippekort, men ønsker at betale med betalingskort, skal du trykke på betalingsmetode-knappen og vælge betalingskort i listen på den næste side.

Tallet oven på "Klippekort" knappen På forsiden af app'en viser, hvor mange klip du har tilbage.

    

Tjek om du har operativsystem 10.2 installeret på din telefon (gå til "indstillinger" > "Generelt" > "Om"). Hvis du har det, anbefaler vi at opdatere til seneste OS version.

Hvis ikke, er du velkommen til at kontakte DOT kundeservice.